maanantai 6. heinäkuuta 2015

Vanhan tuolin kuvittaminen

Välillä tuntuu, että olen suhtautunut kesäopiskeluun melkeinpä turhan rennosti: kun sataa vettä, ei jaksa opiskella. Kun paistaa aurinko, ei viitsi opiskella. Olen heinäkuun aikana saanut luettua tasan yhden kirjan niistä kolmesta, joista minun pitäisi tehdä essee elokuuhun mennessä. Toisaalta, elämme vasta heinäkuun kuudetta päivää (enkä todellakaan opiskele viikonloppuisin), joten ehkäpä hieman liioittelen, jos väitän laiskotelleeni.

Kesäkuun viimeisenä päivänä sain arvosanan gradustani: onnistuin tienaamaan jopa E:n*! Ylioppilaskirjoituksissa keskiarvoni oli M* ja korkein arvosanani M, joten E gradusta oli todellinen yllätys. Gradussani käsittelin Andrew Linzeyn teologisia perusteita eläinten oikeuksien edistämiselle kristillisenä velvollisuutena.

Olen saanut muutamia tilauksia kesän aikana, joista ehdottomasti erilaisin on vanhan, vankilassa valmistetun tuolin kuvittaminen. Tuolin omistaja oli itse valmiiksi pohjamaalannut tuolin, mutta hän oli myös ottanut kuvan siitä, miltä tuolin kuvio oli näyttänyt ennen maalaamista. Lisäksi hän oli tehnyt minulle sapluunan valmiiksi. Hieman lisää haastetta tehtävään tuo kuitenkin se, että mallikuvassa näkyvä kuvio on paikoin hieman epäselvä. Toinen haaste on, että joudun käyttämään sekatekniikkaa maalatessani, sillä asiakas osti kukkia varten öljypohjaisia maaleja, mutta lehtiä varten vesiliukoisia maaleja (normaalisti ostan itse omat maalini, mutta tällä kertaa ne sattuivat olemaan asiakkaalla valmiina). Haasteet ovat kuitenkin todella mielenkiintoisia ja mukavia. Kivaa on myös se, että sää on suosinut ja olen saanut maalata tuolia ulkona.

Tuolin kuvittamisesta tulen laittamaan enemmän kuvia Instagramiin.


*E vastaa karkeasti sanottuna kouluarvosanaa 9, ja M puolestaan arvosanaa 8.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kielenkäyttöä sitten : )

Kiitos kommentista, tulen iloiseksi siitä!