keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Laulettu taulu – maalattu laulu


Anna Puu: Mestaripiirros


Sinä päivänä kun Luoja teki sinut
hän ei muuta tehnytkään
Heräs aikaisin, otti kynän käteen
rupes siinä piirtämään

Päivä kului, mut hetkeäkään lepoa
piirtäjä ei kaivannut
Aivan kuin ois hurmoksessa ollut
mestari valmisti sut

Se kuva oli kaunis,
oi, ihme suorastaan
Muodon jumalaisen sai
Kuvan viereen hän merkkas ettei suhun
päde kuolevaisten lait

Niille jotka yhä epäilevät Luojaa
sanon vastaukseksi vaan
että jos ne edes kerran näkis sinut
kaikki rupeis uskomaan




"Värit tuulen pystytkö sä maalaamaan?" - Disney Pocahontas: Tuulen värit

"Minun käteni maalaa maisemaa" - Olavi Uusivirta: Me ei kuolla koskaan


"Ja tietää kyllä minne viivan piirtää / Ja sun kynäs piirtää viivaa suoraan sydämeen" - Hassisen Kone: Fraigadi Fromba


"Jos mä osaisin maalaa, mä maalaisin sut/ jos mä osaisin laulaa mä laulaisin sust" - Ezkimo: Jos

"Ensilumi satoi kahdesti / maalasi sieluni taulun" - Nightwish: Erämaan viimeinen

"Maalaa minulle kuva / kaunis kuva maailmasta / maalaa minulle kaunis kuva / maailmasta jossa joudun elämään" - Terapia: Maailman kuvia

"Mitä sun pitäisi tehdä / Pitäis olla jotenkin niin smoot / Ottaa sivellin ja maalata sitä taivaanrantaa / juosta alasti pellossa / juhannusyönä ja huutaa" - Pariisin kevät: Pikku huopalahti

"Maalasin kuvan naisesta / jotta voisin unelmaani katsella iltaisin" - Eppu Normaali: Pari kaunista riviä

"Mä maalaan sinut kuitenkin / Nyt väriin kastan pensselin" - Miljoonasade: Alastonmalli

"Ain't no color paint gonna cover the stains / The pictures on the wall will all remain" - Atmosphere: Painting

"Hands and red paint / let's make some stains" - Matt&Kim: Red Paint




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kielenkäyttöä sitten : )

Kiitos kommentista, tulen iloiseksi siitä!