lauantai 23. marraskuuta 2013

Post Crossingin kautta saapunutta

Koska olen aina välillä tehnyt postauksia siitä millaisia kortteja olen tehnyt Post Crossingiin, ajattelin tänään postata siitä millaisia kortteja olen itse saanut sen kautta. Tässä siis kaikki viisi vastaanottamaani korttia:


Olen vastaanottanut kortteja Yhdysvalloista, Valko-Venäjältä, Ukrainasta ja Saksasta. Yhdysvalloista kortteja on tullut kaksi kappaletta. Sen sijaan olen lähettänyt kortteja Valko-Venäjälle, Ukrainaan, Venäjälle, Yhdysvaltoihin, Alankomaihin, Kiinaan ja Saksaan. Ikävä kyllä sateenvarjoa pitelevä pöllö -korttini, sekä Sade-korttini tuntuvat hukkuneen postissa.

Profiilissani kerron haluavani kortteja joissa on esimerkiksi sateenvarjoja, taidetta, delfiinejä, valaita, tiibetinspanieleita, romantiikkaa tai lähettäjän kotimaalle tyypillisiä maisemia. Olen pyytänyt lähettäjää kirjoittamaan jotain peruspäivästään tai esimerkiksi laittamaan mukaan lempilyriikoitaan tai -runojaan. Tähän mennessä yksi lähettäjä on kertonut päivästään ja toinen laittanut mukaan runon. Muissa korteissa olevat tekstit ovat enemmän tai vähemmän tyyliä: "Hei, mitä kuuluu? Mulle kuuluu hyvää. Kivaa postcrossingia!", mikä on mielestäni ehkä hieman tylsä tapa lähettää kortti toiselle puolelle maapalloa. Etenkin jos tuo äsken mainittu kirjoitus on vain tulostettu ja liimattu korttiin. Joissakin korteissa on tosin niin vähän tilaa, ettei niihin edes mahtuisi muuta. Itse laitan korttini yleensä kirjekuorissa menemään, että saan kirjoitettua niihin mahdollisimman paljon kaikenlaista, heh.

Ehdottomasti ihanin korttini vastaanottaja on ollut taiteilija Sherry Kleinman. Olin ihan innoissani, että sain piirtää oikealle taiteilijalle kortin, ja niinpä panostin siihen tosi paljon. Kirjoitin hänelle muun muassa mitkä olivat omasta mielestäni hänen parhaita töitään ja kerroin että olisi upeaa olla joskus itsekin taiteilija. Noh, eräänä päivänä postilaatikossani odotti paksu kirjekuori: Sherry oli vastannut korttiini postitse. Hän laittoi ensinnäkin kuvat niistä tekemistään teoksista, joista olin kertonut pitäneeni eniten ja lisäksi kirjoitti pitkän kirjeen kortin taakse, jossa kertoi mm. pitäneensä kortistani.


Post Crossing on ollut tähän mennessä tosi mukavaa. On kiva kun postilaatikossa on aina välillä jotain muuta kuin laskuja.
Aion tehdä saamilleni korteille oman valokuva-albumin kunhan nämä kandikiireet ovat ohi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiallista kielenkäyttöä sitten : )

Kiitos kommentista, tulen iloiseksi siitä!